تحقیق درباره چاقی (پزشکی)

دسته بندی پزشکی
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 27
حجم فایل 38 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه

مطالبی كه به خوانندگان گرامی تقدیم می شود برای شناساندن عارضه چاقی كه هر روز شیوع بیشتری پیدا می كند ، تنظیم و ارائه شده است . این عارضه با وجود اینكه واقعاً یك بیماری نیست ، زمینه را برای بسیاری از ناخوشی ها به ویژه اختلالات قلب و عروق و دیابت فراهم می سازد چاقی یك بلا و آفت برای سلامتی و رفاه افراد است و خیلی زود ظرفیت كار و توانایی افراد را دچار نقصان         می نماید با ارائه این مطلب سعی كردیم تا چاقی و علل و عوارض آن را برای شما روشن كنیم امیدواریم بهره ای هر چند اندك از خواندن این مطالب داشته باشید .

چاقی :

خوشبختانه بیشتر رژیم های غذایی میزان ایده آل موفقیت را دارند . با یك برآورد كمتر از 30% آنهایی كه وزن كم می كنند به آن رژیم ادامه می دهند آنچه مهم است این است كه افراد ممكن است قربانی رژیم های نادرست شوند برای موفقیت شما نیاز به طرح آموزشی خوب طراحی شده دارید نخست باید مفاهیم نادرست در مورد رژیم غذایی تان را برطرف كنید و اصول توازن انرژی را كه به وسیله رژیم ایجاد می شود برقرار كنید و یك مرحله از طرح درمان شامل تمرین منظم و اصلاح رفتاراست برای كسانی كه بسیار چاق هستند روش جراحی برای از دست دادن وزن توصیه می شود .

موضوعات آموزشی در چاقی :

-اصول توازن انرژی و رابطه آنها با چاقی و از دست دادن وزن

-تعریف یك كالری

-انواع چاقی

-تشخیص چاقی ، با معیارهای وزن بالا ، شاخص حجم بدن مثل دیابت بیماری عروق و مسائل تنفسی

-اهمیت تمرین منظم

-رژیم غذایی برای كاهش مصرف غذا

-احتیاط درباره استفاده از تجویز دارو

-روش ها و جراحی برای درمان بیماری چاقی

-رژیم غذایی در سایر روش های اصلاح رفتار

شما باید رژیم غذایی تان را برای مدت طولانی حفظ كنید آیا شما از شام خوردن لذت می برید ؟ اگر اینطور است به این رژیم ادامه دهید از دست دادن وزن ممكن است با مشكل و به كندی به وجود آید ولی سلامت و ظاهر زیبا ارزش تلاش كردن را دارد به طور كلی چاقی یعنی افزایش چربی بدن . وقتی شما كالری به میزان بیشتر از نیاز بدنتان دریافت كنید بدنتان این كالری اضافی را ذخیره می كند . كالری واحدی از انرژی غذا است . كالری های استفاده شده به صورت چربی در سلولهای بافت رسوب می كند در افرادی با وزن طبیعی چربی حدود 10 تا 15 درصد وزن بدن را تشكیل می دهد . در زنان با وزن طبیعی چربی ممكن است بیش از 20 درصد وزن بدن را تشكیل دهد .

اصل توازن انرژی :

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *